Velkommen til dette ildsted!

Jeg vil unngå å definere innholdet i denne bloggen som fakta eller fiksjon - eller begge deler - fordi jeg mener det best finner seg til rette i sprekkene mellom alle våre definisjoner og vurderinger. Jeg vil simpelthen be leseren om å møte ordene som de er, så vil kanskje det som er av tomrom mellom linjene, eller mellom tanker, fylles igjen helt av seg selv!

Innleggene presenters som en dialog mellom to karakterer, hvor den ene utgir spørsmålet, mens den andre formidler svaret. Den som legger frem spørsmålene, vil jeg kalle Vandreren, og han lever i oss alle. Vandreren søker alltid ut mot nye erfaringer og nye jakter, hvor han vil levendliggjøre stadig større deler av seg selv, og realisere i handling det han allerede vet han kan i tanken. Vandreren returnerer likevell alltid til et knutepunkt i seg selv, hvor alle erfaringer nøstes sammen til en helhetlig opplevelse. Jeg vil symbolisere dette knutepunkt med et ildsted, hvor svarene belyses og tilsynekommer fra vårt eget mørke. Den som vever sammen svarene vil jeg kalle Iliuka, eller Ildens vokter. Iliuka bor også, likesom vandreren, i alle og enhver, og kan alltid påkalles.

Det er mitt håp at også andre kan finne svar på sine spørsmål gjennom det jeg presenterer på disse sidene. For månen kan også lede de som vandrer om natten, selv om den bare gir et speilbilde av den ild den sirkler. Svarene finner vi alltid i oss selv, pakket inn i vår egen undring.

Vandrer.

Saturday, March 31, 2012

Budbringerens bevissthet.

- Hayetanah Iliuka.
- Hayetanah.
- Jeg ønsker å motta veiledning i dag.
- Er der lik der noget den er i behov for at høre?
- Kanskje det.
- Så er der, om den søker med tanken for at se. Søke nu at se hva den bærer av emosjonelle lengsler, der søker mot skriften. Således er der klokt om den leder sine innsikter gjennom noget skrift der er alt mer tydeligt at forstå for andre menneskebarn. Således er der for at se hva den bærer av budbringerens responsibiliteter idag, lik der er nogen kommunikasjon der er velsignet for din tid. Konu ekatah.

- Du sier at jeg bør skrive en tekst?
- Så er der korrekt, for både ditt eget selv og dine nesters velbefinnende. så er der klokt. Ei er der klokt at la innsikter samle støv rundt hjertet. Alt bedre er der at byde således for ilden. Alt bedre er der at dele sådant med sine nester, lik den manifesterer noget av kollektive tanke. Konu eketah.

- Men denne teksten er ikke dette som jeg skriver her?
- Ei er der, lik der er ulike formidlinger der tilhører ulike grupper, lik ulike aspekter av ditt selv. Således er der for den gode budbringer at vite hva der er av innsikter der tilhører ulike deler av helheten. Således er der for den gode budbringer at gi hva der behøves av klare formidlinger til ulike lugarer av tid og rom. Der er ulike språk der skal bydes for ulike himler. Således er der for bror at la hjertet lede den til de språk, lik de parabler, der formidler hva der er av hellige budskap. Således er der for at skape gode kommunikasjoner, lik dialoger, mellom ulike deler av selvets vev. Konu eketah.

- Mitt problem er Iliuka, at jeg føler det er så mange ulike typer budskap jeg ønsker å formidle på en gang.
- Lik menneskebarnet føler lik emosjonell tilknyttning til megen aspekter av virkeligheten, så er der for at se hvorledes av ulike deler av selvet aktiveres innom ulike opplevelser. Likefullt er der ett hellig punkt av bevissthet der vandrer igjennom alt der er av opplevelsens portaler. Således er der for bror at gjenkjenne hva den bærer av spirituelle forankringer, lik den tar sin tid til at kjenne efter hva den bærer i dypet av sitt selv, så er der for at se hvorledes den kan skape alt sterkere røtter til sitt selv gjennom til eksempel meditasjoner. Således er der kolt for bror at bedrive sådant, lik den søker alt mer innom hva der er av jordende energier i Vest, om der tenker for de energier i Medicine Wheels. Konu eketah.

- Du sier det er klokt å meditere...
- Konu eketah.
- Ofte når jeg mediterer så er det akkurat som om jeg automatisk beveger meg gjennom ulike deler av medisinhjulet. Det er akkurat som om jeg prøver å "oversette" de tradisjonelle aspektene av Medisinhjulet med nyere viten om kroppen og dens funksjoner.
- Så er der lik der skapes paralleller mellom ulike nivåer av innsikt innom ditt selv. Der er således vell. Der er således lik den mottager budskap fra sin sjel, lik der er visdommer der synkroniseres med hva der er av kunnskaper der leder tanken fra den eldede til den nyere tid. Således er der for at se hvorledes der er en bevissthet der gjennomskinner alle nivå. Således er der for at se hvorledes der er selvet der er linsen der fokuserer hva der er av guddommelige stråler der farer gjennom kosmos. Således er der for at se, hvorledes alt den byder i kjærlighet til skaperverket og selvet er noget der er til god gavn for Altet. Er den således selv nogen bit av skaperverkets puslespill?
- Jo, det må jeg være.
- Så er den, og så vet den alt mer under tiden den til eksempel mediterer. Nu er der lik den skal søke at oversette hva den bærer av sådanne innsikter for de deler av ditt vesen der koples til dine frender, lik den og kan søke at formidle noget av sin høyeset visdom der ikring. Konu eketah.
- Hva mener du med det Iliuka?
- Lik den alt vet, dog likefullt finner der vanskelig at forklare de innsikter den bærer, således er der noget den kan øves noget ved. Således er der klokt at aktivisere alt nyere deler av ditt selv just nu. Således er der klokt at se hvorledes den kan vokse. Kjedelig bliver der om den kun fokuserer på ett enkelt aspekt av sin egen virkelighet. Er der således lik bror bærer lengsler om at reise noget fra dette sted?

- Du vet at jeg elsker å reise Iliuka.
- Er der således lik den bærer lengsler om at forene viljen til at reise med noget virke der bringer mynter?
- Det vet du at jeg også gjør.
- Således er der lik vi spør; hva hindrer bror i at forene sine viljer?
- Du mener at jeg skulle etablert foretaket mitt?
- Ei skal den fremskynde sitt selv til sådant før den vet hva den vil etablere. Er der lik den bærer nogle undringer for hva der er av innhold i sitt hjertes drøm? Er der lik den vet hva den vil bedrive i fremtiden? Er der lik den vet hva den vil manifestere av yrkesmessige plattformer?

- På en måte så vet jeg det, men jeg synes det er så vanskelig å sette ord på det... Kanskje det er fordi jeg ikke helt klarer å se hvordan min dypeste visjon kan forenes med virkeligheten.
- Bærer den således tvil for om den kan manifestere sine drømmer og lengsler i det virkelige liv?
- På en måte ja, jeg gjør kanskje det.
- Således er der klokt for ditt selv at konfrontere de problemer den bærer innom sin bevissthet. Således er der klokt for bror at separere hva den bærer av håp med hva den bærer av forviklinger, lik den søker at favne om for meget i ett nu, lik der skapes knuter på tråden innom din skapende bevissthet. Således er der noget den gjør klokt i at moderere under tiden. Således er der lik den skal søke at stabilisere sine hormonelle balanser, lik den søker at forankres til det hellige gjennom for eksempel meditasjoner. Konu eketah.
- Jeg forstår. Men likevell Iliuka, vil jeg komme noe nærmere ideen min om å etablere foretaket Lokal Link?
- Om der så kun ansees lik nogen ide, så ledes der til vanskeligheter. Om der så betraktes alt mer lik noget frø av inspirasjon der er for dine skapene krefter selv at klekke ut, så bliver der alt bedre. Der skal bære tro på selvets skapende evner! Den skal bære tillitt til de småfrø der plantes innom din bevissthet. Den skal således bære takksigelser for hva der er av ideer der utvikles innom dit sinn. Konu eketah.

- Likefullt Iliuka, jeg føler det er viktig for meg å komme videre i livet.
- Så er der meget korrekt, lik den skal våge at favne om sin egen storhet, lik den skal søke at bringe visjon sammen med virkelighet.
- Hvordan gjør jeg det?
- Så er der for ditt selv av finne ut. Så er der for at den selv skal bære responsibiliteter for selvets utvikling. Så er der for at stå alt tryggere innom dine egne beslutninger og valg. Dog vi ser, lik der ledes vell. Konu eketah.
- Er det noe du kan si Iliuka... (som vil gjøre det lettere)?
- Ei er der lik Iliuka kan si noget nu; der skal gjøres. Der skal skapes til handlinger nu, lik den skal søke at aktivere alt nyere deler av sin bevissthet, lik budbringerens bevissthet. Således ledes den vell. Konu eketah.

- Er det noe mer du vil si til meg nå Iliuka?
- Søke at bære tillit til de lengsler der leder den videre just nu. Søke at gjøre hva den selv føler behov for. Så ledes den vell på sine stier og vandringer. Og reiser vil der ennu bli. Konu eketah.
- Takk skal du ha Iliuka.
- Takke ditt selv og din slitne bevissthet, lik der har opplevd meget nu.
- Hva mener du?
- Den er gammel innom sitt selv. Således kan den lett glemme hva den egentlig vil, dog like fult bærer den gode kommunikasjoner med sin sjel. Gledes derved.

Vi takker for ilden og hva den opplyser. Vi takker for føder der konsumeres. Vi takker for velsignelser der spredes for vinden. Vi takker for øret der lytter. Bær fred i sjelens dyp. Konu eketah.


- Skrevet på dagen 12 Tzikin i Mayaenes hellige Tzolkin-kalender.

No comments:

Post a Comment