Velkommen til dette ildsted!

Jeg vil unngå å definere innholdet i denne bloggen som fakta eller fiksjon - eller begge deler - fordi jeg mener det best finner seg til rette i sprekkene mellom alle våre definisjoner og vurderinger. Jeg vil simpelthen be leseren om å møte ordene som de er, så vil kanskje det som er av tomrom mellom linjene, eller mellom tanker, fylles igjen helt av seg selv!

Innleggene presenters som en dialog mellom to karakterer, hvor den ene utgir spørsmålet, mens den andre formidler svaret. Den som legger frem spørsmålene, vil jeg kalle Vandreren, og han lever i oss alle. Vandreren søker alltid ut mot nye erfaringer og nye jakter, hvor han vil levendliggjøre stadig større deler av seg selv, og realisere i handling det han allerede vet han kan i tanken. Vandreren returnerer likevell alltid til et knutepunkt i seg selv, hvor alle erfaringer nøstes sammen til en helhetlig opplevelse. Jeg vil symbolisere dette knutepunkt med et ildsted, hvor svarene belyses og tilsynekommer fra vårt eget mørke. Den som vever sammen svarene vil jeg kalle Iliuka, eller Ildens vokter. Iliuka bor også, likesom vandreren, i alle og enhver, og kan alltid påkalles.

Det er mitt håp at også andre kan finne svar på sine spørsmål gjennom det jeg presenterer på disse sidene. For månen kan også lede de som vandrer om natten, selv om den bare gir et speilbilde av den ild den sirkler. Svarene finner vi alltid i oss selv, pakket inn i vår egen undring.

Vandrer.

Tuesday, March 27, 2012

Hvordan evigheten trekkes ned til materien.

Skriveriet som kom før dette skrev jeg sent på kvelden i går. Nå har jeg våknet fra en god natts søvn, og funnet ut at jeg enda ikke er ferdig med å nedtegne det jeg bærer på innsiden av mitt sinn. Det er en kontinuerlig pågående prosess, dette her med å forsøke å forstå ens selv, og virkelig skape broer av harmoni mellom ulike nivåer av bevissthet. For jeg forstår mer og mer at det er hva det handler om, når jeg forsøker å "kartlegge" min indre tilstand gjennom å sette ord på mine tanker og følelser.

Noe slikt er ikke alltid like lett. For meg handler det mye om tillitt; det å kunne stole på at ordene kommer helt av seg selv, dersom man bare uttrykker det som fremkommer helt naturlig og spontant. Noen ganger er det særdeles befriende å gi helt slipp på viljen om skulle formidle noe spesielt, om det så skulle være tanker, innsikter eller behovet for å gjøre seg forstått ovenfor andre. Slik jeg ser det handler det alltid, gjennom alle former for kommunikasjon, om å formidle en indre følelsesmessig tilstand gjennom en uttrykksform som berører ens omgivelser på en eller annen måte. På sett og vis handler all kommunikasjon om å videreformidle energi, og gjerne forvandle den gjennom et nytt personlig uttrykk.

Kanskje er det slik at all energi i hele kosmos beveger seg mot å "personifiseres" mer og mer, om man tenker på måten ting utvikler seg gjennom tid? Dersom den tilstand jeg regner for å utgjøre "meg" for noen milliarder år siden var spredt ut i det store kosmos som en mengde med ørsmå elementærpartikler, hva var det som gjorde at de over tid kom sammen for å først danne små encellede organismer, som der og da la ned grunnlaget for personligheten jeg er i dag? Hva var det som gjorde at disse enkle encellede livsformer, disse grunnleggende enhetene av liv, kom sammen med likesinnede på deres nivå og skapte stadig mer komplekse ansamlinger av organisk samarbeid? Hva var det som gjorde at de dannet organer i min kropp? Hva er det som fremdeles gjør at jeg søker ut mot samarbeid med andre jeg føler en type åndelig tilknyttning til; andre som jeg på sett og vis føler meg forbundet til hinsides grenser av tid og sted?

Kan det være slik at en universell kraft har gjennomsyret det hele, og at denne kraften stadig søker mot å uttrykke sitt skapende potensial gjennom stabile ansamlinger av individualitet og virkelighetsutbytte? Handler vi i samsvar med den største, mest kosmiske skaperkraft, når vi mennesker forsøker å smelte vår personlige livsdrøm sammen med den som tilhører andre? Jeg tror universet er lagt opp slik, og at det stadig bygger på seg selv ved å forene drøm med virkelighet gjennom hver vår unike ansamling av liv.

"...Søke nu at se for hva der er av ansamlinger av liv ute i det store kosmos. Hva der så er av enheter i kosmos er noget der trekkes ned gjennom evighetens parabler, lik der skapes symbioser mellom ulike nivåer, lik der er alt før er talt. Således skal den se hva den ledes mot at formulere, under tiden den nedtegner sine innsikter og søker via de kunnskaper der alt er formuleret innen fysikkens skrifter. Søke nu til hva der er av levende biologier, lik filosofiske tanker der tilhører nytimen. Søke nu at se hva der er av visjoner for menneskehetens helhetlige legeme. Søke nu til hva der er av hjertets formuleringer, under tiden den søker at uttrykke hva den bærer på innsiden av sitt sinn. Således er der nu klokt om bror søker at tale sine undringer. Der er lik vi lytter nu. Der er lik sannheten alt hviler innom ditt eget selv. Tal vel nu. Konu eketah.

- Hayetanah Iliuka.
- Hayetanah.
- Jeg lurer på om du først og fremst kan si noe om forholdet mellom meg og deg.
- Hva der er så; der er noget lik naturlige symbioser der utvikles mellom ulike livsformer der søker for sannheten. Således skal bror søke at se, hvorledes der finnes alt flere menneskebarn der er forbundet til Iliukas himmel lik den selv er, dog der likefullt ei taler gjennom skriften lik der spesifikt er for bror at gjøre nu. Således er der for at se hvorledes den selv bærer spesifikke misjoner innenfor flokkens bevissthet, lik den er en skriftebærer. Konu eketah.

- Hva betyr det å være en skriftebærer?
- Der er noget den vet alt nu, dog likefullt kan vi repetere: Der er for spesifikke individ at skape til synligheter hva der bæres av ukjente innsikter på innsiden av sinnet, lik der skapes til spegel gjennom skriften for at letter kunne se de sannheter der er av kollektiv verdi. Således er der for bror at søke for i dette liv, lik der er nogen misjon den har favnet om førut under alt flere himler. Således er der noget der skaper til alt større friheter og levendliggjørelser, både for ditt selv og dine nester. Således er der noget den skal gledes for. Konu eketah for hva menneskebarnet bærer av gode responsibiliteter. Der er vell, lik vi ser nu.

- Er det riktig å anta at det er flere individ i flokken som bærer en liknende rolle?
- Der er, lik den selv alt vet, dog likefullt er der noget den ei skal søke at formulere intensjonen av just nu. Således er der til alt bedre gavn at hvile der ved. Gledes likefullt for hva der hviler av kreative virker i dypet av flokkens bevissthet. Konu eketah.

- Men er det riktig av meg å anta at du samarbeider med andre individ i flokken også, selv om disse ikke nødvendigvis gjør det på samme måte som meg?
- Så er der lik korrekt, lik vi taler gjennom drømmens portaler, lik vi taler gjennom sannhetens tanker, lik vi taler gjennom dypet av menneskebarnets emosjoner. Således er der lik vi er forbundet til alt flere livsvesen en hva bror tror her og nu! Konu eketah.
- ...Og formålet med denne kommunikasjonen er...?
- Lik der er for at lede hva der er av den guddommelige kjærlighet, der tilhører dine nester lik den og tilhører ditt selv. Således er der for at se hvorledes Iliuka er lik nogen formidler, lik nogen "transmitter" av hva der er av den kosmiske bevissthet, om der kan tales så. Dog således er der for alle livsvesen, om der tenkes for ulike nivå. Ei kan noget måles til at uttrykke kjærlighetens kraft mer enn noget annet. Alt er der uttrykk der tilhører ulike nivåer, lik ulike virkelighetens frekvenser. Alt hviler der således innenfor den samme velsignede enhet. Konu eketah.

- Er det riktig av meg å anta at når jeg bevisstgjør mer av mine egne tanker og følelser, så knytter jeg også sterkere bånd til...
- Alt større deler av sin egen helhet, lik den helhetlige bevissthet den er deltagende i, og der hviler innenfor legemet, i cellenes minner. Således er der for at se hvorledes alle innsikter alt hviler innenfor hva der er av menneskebarnets kjøtt og blod, om der tenker lik symbolsk. For alt der er erfaret førut er lik prentet inn i cellenes strukturer. Således er der klokt for menneskebarnet at erfare hva der er av emosjon innom hver celle av legement, om der kan tenkes så. Således er der nogle nye kapasiteter der bygges opp gjennom tålmod. Således er der meget klokt for menneskebarnet at søke at kjenne sitt selv, lik der til all tid er. Klokt er der således for bror at søke til skriften, lik den bevisstgjør innsikter der alt er tilhørende dine egne emosjoner, der er tilknyttet legemets bevissthet. Konu eketah for tanken der skuer ut over evigheten. Konu eketah for tanken der kjenner fundamentet av sitt eget selv.

- Jeg vil takke så mye for de visdommer du har hjulpet meg med å føre videre Iliuka. Før jeg avslutter for nå vil jeg spørre et siste spørsmål; i dag er det dagen 8 Batz i Mayakalenderen. Dette regnes som en spesiell dag, ikke minst for alt som videreformidler skapelsen og den opprinnelige impuls av evigvarende liv. Vil du si noe om budskapet til denne dagen?
- Lik den skal søke i dypet av sådanne informasjoner, lik den skal se hva der er av forbindelser der er mellom ditt selv og dine nester, der er lik uberoende på avgrensninger i tid og rom. Således skal den se hvorledes Alt videreformidler den opprinnelige grunntone av skaperverket, lik der er nogen vibrasjon der gjennomsyrer Altet, lik der og er nogen bevissthet der gjennomtrenger hver celle i ditt eget legeme. Om den så forflytter tanken gjennom hva der er av logiske prinsipper, så vil den kjenne for hva der er av bevissthet der kan sanses innenfor alt den bærer av levende kjøtt og blod.

Således finnes der en strøm av liv der flyter gjennom hver celle i ditt legeme, lik der må være så, om den tenker lik logisk. Således er der og for det store kosmos. Således er der for menneskebarnet at se, hvorledes der er forbundet med det store kosmos gjennom at være i kjøtt og blod her og nu. Således er der det bevisste selv der utgjør portalen til evigheten. Således er der av budskap der formidles på denne dag, lik der er den kreative kraft av ur-kilden der på ny kopler seg til alt hva der er av mikro tilstander i det store rom. Således er der for at se hvorledes evigheten kveiler seg gjennom sitt selv, lik der ei finnes distanser, lik alt der er følelser i ett hellig punkt av væren. Således er der velsignede tilstander der trekkes ned til moder jord på denne dag. Således er der lik den Batz energi knyttes sammen med den mikro og den makro grunntone, der er av 8-tallets numeriske verdi. Således skapes der til en velsignet enhet. Konu eketah.

- Takk skal du ha Iliuka.
- Takke ditt selv og din egen tilstedeværelse i skaperverket. Takke for hva der er av virker der er mellom ditt selv og din neste. Alt er der tilhørende den samme hellige enhet. Konu eketah.

- Skrevet på dagen 8 Batz i Mayaenes hellige Tzolkin-kalender.

No comments:

Post a Comment