Velkommen til dette ildsted!

Jeg vil unngå å definere innholdet i denne bloggen som fakta eller fiksjon - eller begge deler - fordi jeg mener det best finner seg til rette i sprekkene mellom alle våre definisjoner og vurderinger. Jeg vil simpelthen be leseren om å møte ordene som de er, så vil kanskje det som er av tomrom mellom linjene, eller mellom tanker, fylles igjen helt av seg selv!

Innleggene presenters som en dialog mellom to karakterer, hvor den ene utgir spørsmålet, mens den andre formidler svaret. Den som legger frem spørsmålene, vil jeg kalle Vandreren, og han lever i oss alle. Vandreren søker alltid ut mot nye erfaringer og nye jakter, hvor han vil levendliggjøre stadig større deler av seg selv, og realisere i handling det han allerede vet han kan i tanken. Vandreren returnerer likevell alltid til et knutepunkt i seg selv, hvor alle erfaringer nøstes sammen til en helhetlig opplevelse. Jeg vil symbolisere dette knutepunkt med et ildsted, hvor svarene belyses og tilsynekommer fra vårt eget mørke. Den som vever sammen svarene vil jeg kalle Iliuka, eller Ildens vokter. Iliuka bor også, likesom vandreren, i alle og enhver, og kan alltid påkalles.

Det er mitt håp at også andre kan finne svar på sine spørsmål gjennom det jeg presenterer på disse sidene. For månen kan også lede de som vandrer om natten, selv om den bare gir et speilbilde av den ild den sirkler. Svarene finner vi alltid i oss selv, pakket inn i vår egen undring.

Vandrer.

Wednesday, March 28, 2012

Paralleller gjennom vitenskap og eldet visdom.

- Hayetanah Iliuka.
- Hayetanah.
- Jeg vil gjerne spørre deg til råds om enkelte ting akkurat nå.
- Søker den for informasjoner eller søker den for justeringer av sin egen bevissthet?
- Jeg vet ikke riktig. Jeg føler at det er så mye jeg ikke får gjort, og jeg støtter på så mange vanskeligheter når jeg forsøker å gjennomføre dem.
- Søke at se for hva sinnet bygger opp av forventninger ei alltid er til god gavn for selvets utvikling. Lik der skaper blokkeringer, lik forventninger, således er der alt bedre at kaste sådant for ilden. Konu eketah.
- Men likevel Iliuka, det er visse ting her i livet jeg føler jeg bør få gjennomført.
- Til eksempelt at skrive nogen hellig bok?
- Vel... der, for eksempel, er det flere deler som skal flettes i sammen...
- Er der således nogen forventning den bærer på for sådant virke? Er der så lik der og skaper blokkeringer, lik motviljer, til at gjennomføre sådant prosjekt?
- Jeg føler meg ofte overveldet av størrelsen på prosjektet jeg ser for meg, det stemmer.
- Så er der. Således er der klokt for bror at forenkle sine visjoner noget, lik der således bliver alt lettere at kanalisere sådant gjennom noget levende virke. Konu eketah.
- Hvorfor bygger vi mennesker så lett opp forventinger til det ene og det andre? Hva godt gjør det egentlig?
- Søke at se hvorledes forventninger er lik gaver der bydes fra sjelen til sinnet der søker og ser. Således er forventninger lik visjoner der presenteres for sinnet der ser, og der således kan veiledes mot at konstruere den virkelighet der hviler innom dypet av intellektets bevissthet. Således er der ei nødvendigvis at betraktes lik blokkeringer; der er lik kommunikasjoner mellom hva der er av skapende gestalter der tilhører ulike nivåer av selvet. Således er der for bror at se, hvorledes den kan skape alt mer flyt gjennom helheten av sitt legeme ved at hedre de tankebaner der kopler den til opplevelser av evigheten på ny og på ny. Således er der lik den oppdager hva der er av troverdige kilder til at erfare hva den søker efter i sjelens dyp. Konu eketah.

- Jeg vet ikke om jeg helt forstår dette Iliuka.
- Søke at se, hvorledes den alt bærer svaret på innsiden av sitt vesen. Svaret er noget der klekkes ut, lik nogen god ide, under tiden der er moden, lik der og er i behov for at søke gjennom skriften, lik den nu gjør. Så er der for at se hvorledes der finnes ulike metoder for at koples til evigheten, gjennom både tanker og ord.
- Ok, så la oss konkludere med at jeg bærer på en ide som lengter etter å forenes med min egen skapende kraft.
- Hva der er av skapende krefter er alt befestet til megen ulike nivå. Hva den i stunden søker efter er av oversette nogle instrukser der tilhører alt høyere sfærer. Hva den søker at gjøre er at bryte gjennom de hinner der hviler rundt nytimen av ditt selv. Ei skal den således la ordet forvirre din søken; se hva den griper efter under tiden den formulerer sitt skrift.
- Vel, det er så mange ting, men på sett og vis så vet jeg at de alle tilhører den samme misjonen, eller visjonen, om jeg skal kalle det for det.
- Så er der meget korrekt. Så er der lik menneskebarnet skal la sine sanser ledes mot enheten. Der er nu for bror at se enheten av sine egne viljer og tanker, så er der for at fokusere noget der er av den guddommelige vilje der tilstrømmer alle livsvesen av alt tid og rom. Likefullt er der for ditt selv av se hvorledes den kan søke at fokusere hva den bærer av muligheter og viljer rundt en tanke, lik en tilstand, der er hellig her og nu. Således er der for bror at oppdage hva der er av eldede instrument der fokuserer hva der er av universets skapende krefter gjennom menneskebarnets bevissthet. Så er der for at knytte moder jords sfærer til alt høyere nivå av bevissthet, dog likefullt skal tiden være moden for sådant at tre i kraft.

Således er der for bror at se nu, lik den bærer viljer, lik den bærer uviljer, så er der alt for at forenes rundt en hellig tilstand av felles misjon. Lik der så er for den Maya kalendium, lik der så og er tilknyttet Medicine Wheels, så er der for at se enheten ved sådant. Alt er der lik ulike instrument der er for at hjelpe menneskebarnet fungere i alt større visjoner av enhet, lik der er livsvesen tilknyttet for de galaktiske himler, lik de kosmiske gestalter der ferdes ikring gjennom all tid.

- Så du sier Iliuka, at gjennom mitt fremtidige arbeid primært vil dreie seg om anvendelsen av disse hellige instrumentene?
- Så kan der tales, og alt flere instrument vil der vokse til.
- Du forstår det Iliuka, at jeg på dette stadiet i livet mitt mest av alt ønsker meg et eget arbeid; en yrkesmessig plattform som jeg kan stå på for å bevege meg ut i en skapende tid sammen med andre.
- Så er der lik vi vet, og så er der lik vi har sett. Vi ser dine intensjoner, og vi har sett hva den har båret i sitt dypeste sinn alt i langtimer førut.
- Jeg ønsker meg virkelig dette, men synes det er så vanskelig å manifestere i det virkelige liv...
- Hva den bærer av ønsker er alt mer lik forventinger. Klokt er der at nedkonstruere sådant, lik der er komponenter av alt høyere vibrasjoner der kan settes sammen på alt flere måter. Således er der for at klekke ut nogle gode ideer, lik der først må skapes til mestringer innen høyere sfærer, lik den ser hva der er den ledes mot med sin egen tankes kraft.
- Når du snakker om å nedkonstruere forventninger Iliuka, så får det meg til å tenke på tegnene i Mayakalenderen. På sett og vis så utgjør disse tilsammen en helhetlig visjon i tid, og dersom hver dag inneholder en gitt byggestein av denne visjonen...
- Så er der for ditt selv at leke med tanken. Søke for hva der er av hellige akser der leder den velsignede tanke ned gjennom materien, så er der til god gavn for skaperverket. Søke at se for hva der er av parabler, lik hellige symmetrier, der løper gjennom hva der er av ulike kulturer, lik ulike nivåer, lik ulike lugarer av tid og rom. Søke for hva der er av kvantefysikkens begreper, og se for hva der er av genetikkens informasjoner, så vil den oppdage hva der er av den Maya kalendium der er befestet til den levende tid der alt er nu. Konu eketah.

- Sier du så at Tzolkin-kalenderen på sett og vis utgjør en del av en slik "hellig akse" som også løper gjennom vitenskapen og genetikk?
- Så er der, og alt flere vitenskapelige formuleringer og, om den til eksempel tenker for kvantefysikkens begreper, så ledes der og vel. Der er lik ulike konstruksjoner av filosofisk verdi, der er blivet tilvirket for at formidle nogle spesifikke innsikter innom moder jords sfærer i denne tid. Således er der for alle filosofiske systemer, lik der og er for spesifikke spirituelle bevegelser, lik der og er for vitenskaper.
- Kan man si at det samme er tilfellet for ulike "felt" innen kunst og kultur?
- Så er der meget korrekt, lik alt er der for at overføre spesifikke vibrasjoner innom moder jords sfærer, alt til en gitt epoke og tid. Alt er der for at tilføre hva der er av menneskebarn med spesifikke impulser av det galaktiske råd. Alt er der for at nære den helhetlige tanke der under tiden vokser frem. Alt er der for at skape gode kommunikasjoner mellom hva der er av ulike gestalter i det store kosmos, lik menneskeheten i sin helhet og utgjør nogen sådan gestalt. Alt er der således forbundet til hinannen gjennom spesifikke pakter og bestemmelser. Konu eketah.

- Det du er inne på nå er meget interessant Iliuka.
- Så er der lik den selv er inne på noget interessant just nu. I våre himler er det alltid gode interesser. Interesser er noget der tilføres gjennom tanken der søker der til. Således er der for bror at gjøre just nu, lik den konstruerer portaler gjennom sine egne tanker der leder spesifikke innsikter til moder jord just nu. Således skal den ei betvile sin egen misjon i skaperverket. Således skal den ei frustreres, om den opplever komplikasjoner for at fungere innen noget annet felt av spesialiseret viten. Så er der lik den kopler sammen sin bevissthet, for at utføre spesifikke oppgaver i sin skapers tjeneste, lik der er for alle menneskebarn om der så bedriver idretter, om der så studerer vitenskaper, om der så setter opp økonomiske budsjetter.

- Ja akkurat, jeg opplevde nettopp en del frustrasjon idet jeg skulle prøve å forstå en budsjettoppgave fra et kurs jeg går.
- Så er der lik korrekt, dog likefullt skal de se viktigheten av sådant kurs, lik den skal søke at se for hva der er av ulike spesialiseringer er noget der skal velsignes. Alt er der for at skape større kompleksiteter innom skaperverket. Alt er der for at kanalisere alt flere guddommelige tanker innom ett her og nu, om der tenker fra de store perspektiv. Alt er der for at balansere hva der er av ulike innsikter, lik der skapes forgreninger mellom ulike himler samt ulike lugarer av tid og rom. Således er der og for den Maya kultur, lik der er nogen hellig senter der har oppsamlet meget av visdommers erfarenheter gjennom megen inkarnasjoner. Således er der for sådant hellig senter i tid og rom at forbindes med alt flere kulturer der hviler innom den nye tid, lik der og spesifikt er for Nordens riker.

- Du sier at Mayakulturen vokter noe svært verdifullt for oss mennesker i denne tid?
- Så kan der tenkes, dog verdier er at betraktes ulikt fra ulike behov. Så er der lik for nogle menneskebarn at se, hvorledes den Maya kalendium inneholder noget der er av gemensam verdi. Likefullt er der ei så for alle. Der er beroende på individets behov.
- Så akkurat som med forholdet mellom tilbyder og marked i økonomi, så har ulike kulturer ulike verdier å tilføre hverandre?
- Så kan der tales. Ei er der lik ett produkt kan mette behovet for helheten. Ei er der alt der skaper lik god resonans.
- Er det klokt for meg å studere økonomi?
- Så kan den, lik den nu betrakter hva der er av grunnleggende verdier er tilhører sådant system. Likefullt er der alt klokere at se hva den attraheres mot, om der tenkes for den store enhet den sanser. Således er der lik bror skal se, hvorledes alt hva den nu innsamler av kunnskaper og hellige impulser er noget der vil lede den til noget kreativt virke der ennu venter. Således er der for bror nu at se, hvorledes der ei skal skapes forventninger, dog der skal likefullt skapes innsikter til hva der er av misjoner der alt nu søker at knyttes til din bevissthet gjennom alt hva der er av ulike system den befester sine tanker til, om der så er for økonomier eller eldede vitenskaper. Der er enheten, den felles misjon, den ledes til at legemliggjøre gjennom sitt eget selv. Konu eketah.

- Fatter jeg det riktig Iliuka, at vi alle ledes til å "mate" våre tanker med den informasjonen som er nødvendig for at vi skal kunne...
- Fungere lik optimalt i den høyere enhet den fødtes inn i, korrekt. Likefullt skal den byde tålmod for sådan forståelse, lik der er noget der vokser over tid, lik vi ser.
- Likevel Iliuka, jeg frykter på en måte for at disse tingene jeg skriver bare fører til at "store visjoner" hoper seg enda mer opp i tankene mine, uten at jeg kommer noe nærmere det å kunne manifesterer dem.
- Søke nu at se, hvorledes den manifesterer sin visjoner, lik sine veiledninger, alt nu under tiden den utvikler sitt eget skrift. Der er for at trekke gode impulser den innom sin egen bevissthet. Det er for at skape gleder innom ditt selv. Der er for at skape hellige utbytelser mellom ulike tilstander av selvet. Er der ei lik den aktiviserer sine hender just nu? Er der ei lik den kopler i hop bruddstykker av sine egne tanker? Der er vel, lik vi nu ser. Gledes for den manifestasjon der er, og tenke ei så meget for hva der tilhører morgendagen. Så er der vel. Konu eketah.

- Jeg takker for disse innsikter Iliuka.
- Takke nu ditt selv og de gleder den bærer i nuet. Konu eketah.

- Skrevet på dagen 9 Ee i Mayaenes hellige Tzolkin-kalender.

No comments:

Post a Comment