Velkommen til dette ildsted!

Jeg vil unngå å definere innholdet i denne bloggen som fakta eller fiksjon - eller begge deler - fordi jeg mener det best finner seg til rette i sprekkene mellom alle våre definisjoner og vurderinger. Jeg vil simpelthen be leseren om å møte ordene som de er, så vil kanskje det som er av tomrom mellom linjene, eller mellom tanker, fylles igjen helt av seg selv!

Innleggene presenters som en dialog mellom to karakterer, hvor den ene utgir spørsmålet, mens den andre formidler svaret. Den som legger frem spørsmålene, vil jeg kalle Vandreren, og han lever i oss alle. Vandreren søker alltid ut mot nye erfaringer og nye jakter, hvor han vil levendliggjøre stadig større deler av seg selv, og realisere i handling det han allerede vet han kan i tanken. Vandreren returnerer likevell alltid til et knutepunkt i seg selv, hvor alle erfaringer nøstes sammen til en helhetlig opplevelse. Jeg vil symbolisere dette knutepunkt med et ildsted, hvor svarene belyses og tilsynekommer fra vårt eget mørke. Den som vever sammen svarene vil jeg kalle Iliuka, eller Ildens vokter. Iliuka bor også, likesom vandreren, i alle og enhver, og kan alltid påkalles.

Det er mitt håp at også andre kan finne svar på sine spørsmål gjennom det jeg presenterer på disse sidene. For månen kan også lede de som vandrer om natten, selv om den bare gir et speilbilde av den ild den sirkler. Svarene finner vi alltid i oss selv, pakket inn i vår egen undring.

Vandrer.

Tuesday, March 20, 2012

Utbyttelser av tjenester mellom ulike himler.

Jeg har bestemt meg for at mitt enkeltpersonsforetak skal hete Lokal Link. Avgjørelsen om å starte en egen bedrift, samt at denne skal bære akkurat det navnet, ble tatt for lenge siden. Siden da har jeg meldt meg opp til et ukentlig bedriftsetableringskurs her i nærmiljøet, og jeg må si at jeg lærer en del.

Mest av alt innser jeg at det er en lang vei fra et nyfødt ide til et ferdig prosjektresultat. Jeg synes det er vanskelig å være tilfreds med min egen innsats når det gjelder det å stable foretaksideen min sammen til noe konkret. Jeg vet jeg er på vei, og jeg vet jeg behøver både dedikasjon og tålmodighet for å komme videre akkurat nå. Heller det enn sure tanker som klandrer meg for ikke å gjøre nok. Tross alt, jeg sitter nå her og utvikler ideene mine, og selv om metoden kanskje ikke er helt etter etablererkursets anbefalte retningslinjer, så føles det riktig for meg. Å blande tankene mine sammen med Iliukas innsikter bringer utviklingen videre, og får meg til å føle at jeg integrerer noe vesentlig med planene om å starte et standardisert foretningsprosjekt. Tiden er kanskje moden for å prøve å smelte sammen åndelighet og business.

For meg så er ikke Lokal Link et "vanlig" foretak, hvor hovedmålet er å tjene penger og tilby mennesker noe som dekker et rent materisk behov. Samtidig så forstår jeg at samaritanske idealer må trekkes ned til jorden, hvor de kan integreres med økonomiske strategier og solide handlingsplaner som virkelig fører frem. "Markedet" mitt finnes ikke kun der ute i åndelige sfærer. En vesentlig del at det jeg ønsker å utbytte tjenester med lever i den vestlige, materielle virkelighet - og følgelig må jeg bryte gjennom dette samfunnets spilleregler for å nå frem til et slikt markedssegment.

I grunn synes jeg det er velig spennende å tenke på denne måten. Det får meg til å innse at det finnes mange "marked" der ute, både av materisk og mer åndelig eller emosjonell kvalitet. For eksempel så utgjør Iliuka's himmer et viktig marked for mitt foretak. Slik som nå så høster jeg en betydelig dose med spirituell innsikt fra et viktig sted i mitt indre; et sted som jeg føler Iliuka selv er vokteren av, og som jeg vet er ment å lede våre tanker sammen. Jeg forstår det slik at jeg og han ikke utveksler mynter og øre, men heller innsikter om hvordan ting fungerer på hvert vårt nivå av virkelighet. Dersom den allvitende tilstanden som tilsynelatende råder innenfor hans sfære av virkelighet skal trekkes ned til moder jord, så behøver vell han også visse menneskelige bindeledd som kan frakte impulser fra hans tilstand til vår. Dersom vår økonomiske struktur skal knytte seg til utvekslingen av mer åndelig verdier, så er det vår vilje til å skape nytenkende virksomheter som driver denne forvandlingen frem. Det tror nå i alle fall jeg. Derfor synes jeg det er uhyre interessant å kunne jobbe på denne måten, og utveksle råd og tanker med en åndelig gestalt som Iliuka. På sett og vis føles det som om vi driver business sammen her og nå. Kanskje jeg har kommet lenger med foretaksideen min enn det jeg tidligere har trodd?

Min målsetning er å kunne tilby et produkt som både dekker et dypere, mer subtilt behov for enhet og samhørighet med noe større, samtidig som jeg også presenterer konkrete, fysiske opplevelser av allment akseptert verdi. Det både gleder og skremmer meg å vite at jeg nå står ved terskelen til å kunne presentere Lokal Link som et håndfast bevis på at jeg både er villig til å jobbe sammen med andre, samtidig som jeg vil utvikle noe helt eget for meg selv.

En tvetydig målsetting. Likevel føles det både riktig og naturlig. For å kunne samarbeide godt med andre, så må man først ha utviklet et eget produkt av reel verdi. Slik fungerer det både i naturen og mellom oss mennesker. Vi er alle tilbydere av vår personlige virkelighet. Vi er alle i besittelse av evnen til å skape ord, innsikter og fysiske produkt som kan byttes mot noe man behøver ifra andre. Dette er selve grunnlaget for all menneskelig markedsvirksomhet, og ligner i grunn mye på måten ting er organisert i naturen også. Vi utveksler varer og tjenester som er skapt ut ifra en bevissthet om å tilhøre et større fellesskap. For å vite hva de ulike aktørene i markedet virkelig behøver, så må man faktisk evne å sette seg inn i en potensiell kundes sko og se tilværelsen fra deres perspektiv. Med andre ord; man behøver en velutviklet sans for empati og medmenneskelighet. Kanskje vil fremtidens bedrifter være tuftet på følelser av nestekjærlighet, fremfor tanker om personlig vinning? Kanskje alle store foretningsideer, så vell som åndelige bevegelser, bygger på nettopp det?

Lokal Link definerer en dyp personlig drøm fra min side. Jeg ønsker meg et levedyktig prosjekt som kan knyttes sammen med virksomheten til andre, og som jeg kan bruke som en nøkkel inn til et større kollektivt skaperverk, hvor våre drømmer er næringen som føder levende produkt til helhetens beste. Dette er i alle fall min drøm og visjon. Det er derfor ut ifra disse tankene jeg velger å skape mitt foretak. Det er ut ifra disse tankene at jeg også velger å presentere mine skrifter her rundt denne fiktive ild.

"...Søke nu at se, for hva der legges til grunne gjennom dine skrifter er noget der er til næring for eftertiden. Lik den selv rydder opp i sine egne tanker og begreper, så er der lik den skal se hvorledes den er ledet til at skape sin egen virksomhet, der og kan knyttes sammen med viljer der tilhører de store himler. Så er det for at se; om menneskebarnet søker til hjelp fra spirituelle kilder, så er der til god gavn for helheten, lik der utvikles symbioser mellom alt flere nivåer av skapelsen og av den enhetlige organisme menneskebarnet er deltagende i.

Således er der for at skape utbyttelser mellom ulike lugarer av innsikt der eksisterer innom menneskebarnets vesen. Således er der for at nære symbioser der er mellom ulike kammer i menneskehetens gemensamme tanke. Således er der for at utvikle den helhetlige kultur der er av naturens ånd, og der er noe menneskebarnet selv kan velge at tre inn i. Således er der klokt at se hvorledes alt hviler innenfor rammen av den samme skapende enhet.

Således er der klokt at se hvorledes ordet er kodet til at lede tanken til alt nye lugarer i tid og rom. Nye innsikter er der for at fødes; nye virksomheter er der for at vokse til, nye menneskebarn er der for at skaper stier av rettvis ledelse gjennom tanker og ord. Nye handlinger er der for at integreres med maktens strukturer. Nye punkter er der for at samle folket på ny. Nye portaler er der for at foråpnes, lik der er for at skape forbyttelser mellom ulike nivåer av skapelsen, lik de store visjoner nedstiger innom moder jords sfærer, lik himmelgudenes skip.

Hedre således hva der er av farkoster der befraker innsiker fra fremtimen, lik de fjerne himmelrettninger, lik der og var for den Aorta Kristalis der befraktet noget av flokken til de hellige tinder av Kobatel. Således var der lik noget at nytimen blev vernet og befraktet av Iliukas fragment.

Således er der lik timen er moden på ny til at samles ikring tanker der verner om det levende skaperverk. Der er kjærligheten til nuet der forankrer individet til skaperverket, nu som før. Der er samhørighet med den levende tid der befrakter innsikter til rett tid og sted. Der er gjenklanger der pådrives just nu, lik der skapes til oscillasjoner innom menneskebarnets celler, der bliver til at fungere lik conductors av innsikter der er alt mer kosmisk karakter.

Således er der for at hedre den Maya kalendium og de innsikter der hviler deri. Således er der for at hedre sådant instrument, lik nogen inngang til skaperverket og den levende tid. Således er der for at se og forstå menneskebarnets helhetlige organsime, lik der en gang var og like der for all tid vil være. Hedre således nuet og den innsikt der hviler deri, lik der skapes til repetisjoner inn i evigheten om menneskebarnet ei tillæres at vokse noget ut av sitt selv.

Snøre nu tanken sammen. Søke at se hva der før var skjult. Gjenkjenne ønsket der hviler lik udødelig i dypet av menneskebarnets sinn. Således er der for ditt selv, og således er der og for dine nester. Således er der for at sanse hva der er av mulighetens portaler der hviler i alt høyere sfærer. Anvende således intuisjonens kraft, og bre tanken ut i det ukjente. Således fatter den visdommen der hviler i nytimen. Således tillæres menneskebarnet at se med alt nye øyne. Således er der for at oppvåkne sanser der førut var døld. Gledes for hva der er, og for hva der utvikles. Gledes for sansenes tid. Gledes for hva der er av skaperverket der sanses med hjertet. Konu eketah..."

Jeg takker for Iliukas ledelse og de ord som har samlet seg for å danne dette skrift. Jeg takker for det som formidles gjennom dagens tegn i Mayakalenderen, 1 Kat - nettverkets tegn. Jeg takker for det nettverk av gjennsidig utbytte som vi alle synliggjør gjennom våre tanker, handlinger og ord. Jeg takker for dagen idag, og for dagene som enda skal komme.

No comments:

Post a Comment