Velkommen til dette ildsted!

Jeg vil unngå å definere innholdet i denne bloggen som fakta eller fiksjon - eller begge deler - fordi jeg mener det best finner seg til rette i sprekkene mellom alle våre definisjoner og vurderinger. Jeg vil simpelthen be leseren om å møte ordene som de er, så vil kanskje det som er av tomrom mellom linjene, eller mellom tanker, fylles igjen helt av seg selv!

Innleggene presenters som en dialog mellom to karakterer, hvor den ene utgir spørsmålet, mens den andre formidler svaret. Den som legger frem spørsmålene, vil jeg kalle Vandreren, og han lever i oss alle. Vandreren søker alltid ut mot nye erfaringer og nye jakter, hvor han vil levendliggjøre stadig større deler av seg selv, og realisere i handling det han allerede vet han kan i tanken. Vandreren returnerer likevell alltid til et knutepunkt i seg selv, hvor alle erfaringer nøstes sammen til en helhetlig opplevelse. Jeg vil symbolisere dette knutepunkt med et ildsted, hvor svarene belyses og tilsynekommer fra vårt eget mørke. Den som vever sammen svarene vil jeg kalle Iliuka, eller Ildens vokter. Iliuka bor også, likesom vandreren, i alle og enhver, og kan alltid påkalles.

Det er mitt håp at også andre kan finne svar på sine spørsmål gjennom det jeg presenterer på disse sidene. For månen kan også lede de som vandrer om natten, selv om den bare gir et speilbilde av den ild den sirkler. Svarene finner vi alltid i oss selv, pakket inn i vår egen undring.

Vandrer.

Monday, March 29, 2010

Sfærer av opplevelser.

-Jeg vil gjerne takke Iliuka, og jeg vil gjerne gjøre det skriftlig.
-Vi ser; der er vell, dog den behøver ei at føle den behøver at "skrifte" noget for at blive behørt. Hva der er av oppriktighetens erkjennelser bliver til all tid fanget opp i erkjennelsen til den Store Ånds selv. Der er således vell. Gledes for hva der omgir den, og byde takksigelsen frem, så gjør den Altet i sitt eget selv en større tjeneste. Konu Eketah.

-Men jeg vil virkelig si at jeg er takknemlig for at jeg får lov til å skrive ned disse ordene. De hjelper meg med å uttrykke ting jeg ellers ikke vet hvordan jeg skal si. De hjelper meg med å manifestere takken, om jeg kan forklare det slik. For denne muligehten jeg er blitt gitt, er jeg takknemlig.
-Der er således vell. Gledes for de muligheter der bydes, for vi ser; der bliver ennu megen muligheters vinder at følge. Konu eketah.
-Hvordan skal jeg vite om jeg velger "rett" mulighet?
-Hva den føler i stunden den omfavnes av noget sannhetens uttrykk, lik den føler glede i stunden den den treffer for hva der er av valg efter hjertets vilje. Så er der noget den kjenner i sitt selv, om der er noget rett valg eller ei.

Frykt dog ei nogen tid for at velge! Vi ser; i stunden kan der tales lik klokt at føde en handling alt før den rekker at analysere hva der vil blive til intellektuelle reaksjoner. Således bliver der lik den frigjør sitt selv fra sine egne bedømmelser, lik den våger at vandre inn i det uforventede uten forventning. Således er der lik den skal ligge på lur for sådant valg, der med ett kan blive at blomstre opp gjennom din nyfikenhet.

Søke at lytte til hva den føler er rett, og la dine emosjoner lede ditt selv noget likt et kompass. Der kan tales lik menneskebarns emosjoner er alt mer følsomt ovenfor de livsens strømninger der passerer gjennom ulike opplevelser - lik der kunne betraktes likt noget kammer, der skapes gjennom menneskebarns egen bevissthet - der forbindes gjennom passasjer fra en emosjons tilstand til en annen. Således kan den søke at navigere gjennom ulike emosjonelle tilstander, lik den søker at befrakte sitt selv til ulike opplevelser. Søke at være følsom for hva der omgir ditt selv - lik den observerer de emosjonelle reaksjoner der skapes innom ditt selv - alt efter hvilke energetiske verdier der er gjeldende innen spesifikke opplevelser. Søke dog at se, hvorledes den kan søke at påvirke hva der er av energetiske tilstander der omgir dette her og nu, lik den kan søke at transformere hva der er av emosjonelle verdier innen en opplevelse's sfære.

Søke at se, hvorledes menneskebarn kan renske enhver opplevelse - lik opplevelsen betraktes noget likt en virkelighetens lomme - om den er forbundet til kjernen av opplevelsen, gjennom at søke at velsigne alt hva der er av innhold i sådann lomme rundt ditt selv - i dette her og Nu! Gjennom at sprede takksigelsen for alt hva der er, bliver der lik den velsigner alt av emosjonelle verdier ikring ditt selv. I stunden menneskebarn tillater universet at falle på plass - lik den observerer alt større fullkommenheter her og nu - bliver der lik den oppløser hva der er av emonsjonelle forknyttninger rundt ditt selv, og således skaper rum for alt høyere frekvenser av lys på din Jord. Således kan hver og en - alt her og nu - søke at renske ut noget av hva der bæres av kollektive forknyttninger i den store bevissthet. Således behøver menneskebarn ei nogen tid at lure, hva der er av hensikt innen det liv den lever. Der er for at være! Der er for at transformere ditt selv til alt høyere uttrykk av væren! Således kan der tales for alt hva der er av livsvesen på sin jord; Der er for at være et punkt av evigheten.

Om den skulle betrakte materiske opplevelser fra våre himmler, ville den se hvorledes hver bevissthet er noget likt et punkt der er forankret til Nåets tilstand, dog der er og omgitt av nogen oplevelsens sfære den selv skaper, gjennom alt hva den genererer av tilstander - av til eksempel emosjonel verdi. Lik der er meningen for all bevissthet der er; så er der at generere erfarenhet gjennom selvet, der er forbundet lik en flamme til Nåets tilstand. Der kan tales lik den gjør både sitt selv og den store helhet en tjeneste, i stunden den genererer erfarenheter, der opplyses i kjærlighetens glød. Således søker alt hva der er at være, og formidle denne tilstanden lik en evig takksigelse i alle himmelske rettninger ikring selvet.

Søke således at vandre innom takksigelse for alt hva der bydes. Ei er der noget tilfeldigt, og alt er der av en velsignet kollektiv erfarenhet den hjelper til med å skape, om den søker at byde frem sin takksigelse for hva der kan skapes innen kollektive tanker. Søke at gledes for hva der vokser frem, og bær fred. Konu Eketah.

No comments:

Post a Comment