Velkommen til dette ildsted!

Jeg vil unngå å definere innholdet i denne bloggen som fakta eller fiksjon - eller begge deler - fordi jeg mener det best finner seg til rette i sprekkene mellom alle våre definisjoner og vurderinger. Jeg vil simpelthen be leseren om å møte ordene som de er, så vil kanskje det som er av tomrom mellom linjene, eller mellom tanker, fylles igjen helt av seg selv!

Innleggene presenters som en dialog mellom to karakterer, hvor den ene utgir spørsmålet, mens den andre formidler svaret. Den som legger frem spørsmålene, vil jeg kalle Vandreren, og han lever i oss alle. Vandreren søker alltid ut mot nye erfaringer og nye jakter, hvor han vil levendliggjøre stadig større deler av seg selv, og realisere i handling det han allerede vet han kan i tanken. Vandreren returnerer likevell alltid til et knutepunkt i seg selv, hvor alle erfaringer nøstes sammen til en helhetlig opplevelse. Jeg vil symbolisere dette knutepunkt med et ildsted, hvor svarene belyses og tilsynekommer fra vårt eget mørke. Den som vever sammen svarene vil jeg kalle Iliuka, eller Ildens vokter. Iliuka bor også, likesom vandreren, i alle og enhver, og kan alltid påkalles.

Det er mitt håp at også andre kan finne svar på sine spørsmål gjennom det jeg presenterer på disse sidene. For månen kan også lede de som vandrer om natten, selv om den bare gir et speilbilde av den ild den sirkler. Svarene finner vi alltid i oss selv, pakket inn i vår egen undring.

Vandrer.

Sunday, January 3, 2016

Hjortens tegn

Jeg skriver nok en gang. Denne gangen pa et separat word-donkument. Jg lar Iliukas stemme slippe til med det samme:

-          - Hayetanah Iliuka.
-          - Hayetanah. Velsignet vare hva der er av tanker innom brors bevissthet just nu. Velsignet vare hva der er av hellige prosjekter. Alt hva den nu tilforer av god energi til stunden er til gavn for eftertiden, lik der og skaper klarheter for tiden der var. Soke nu at se til hva den attrahres av Mayategn. Saledes er der lik der i dag tales om hjortedyret. Hva er der sa a si derved?
-         - Du spor meg Iliuka?
-        -   Sa er der korrekt. Vi soker nu at lede brors bevissthet til nogen fruktbar tilstand, lik vi har talt forut. Ei skal den dvele for meget ved tanker der kan tales lik tunge nu. Alt klokere er der at la selvet restitueres. Saledes er den egentlig i behov for at hvile. Gjore vel sa nu.
-         Okey Iliuka, sa skal jeg hvile meg litt for jeg fortsetter a skrive.
...

-          Sa na har jeg faktisk hvilt litt, i en times tid for a vare eksakt.
-          - Sa er der vel. Er der saledes den kan favne om nogle nye spenninger just nu? Er der lik den kan tilfore alt nye momenter av festligheter innom ditt liv? For vi ser hva der lever innom dine tanker. Konu eketah.
-         -  Ja Iliuka, det er my som rorer seg oppe i hodet mitt.
-         - Sa er der lik vi vet. Saledes kan den og undres, for hva der tilhorer den store galaktiske enhet, for saledes er der og lik behov for Iliukas himmel at kommunisere noget til din jord. Konu eketah.
-          Er det noe du vil fortelle meg da Iliuka?
-          - Sa kan der tales. Under tiden menneskebarnet graviteres til at lytte alt mer til selvet, lik til visdommens kilde innom selvet, sa er der klokt at knytte innsikten til alt nye ord og begreper, lik bror gjor nu. Alt er der for at kunne kommunisere hva der tilhorer selvopplyselsens ild, lik der kan betegnes lik noegn kollektiv bevegelse. Der er lik en bevegelse innover i menneskebarnets eget selv. Saledes kan der og tales lik noget forsvarsverk skapes. Der er for at kjenne selvet. Saledes er der og for at forberedes den nye tid. For vi ser lik der til alt tid er forendringer der passerer innom moder jords sfarer, lik der eksisterer element der pavirker moder jords tilstand. Saledes kan bror her og nu beskrive sin egen oppdagelsesferd innover i sitt eget selv. Er der sa lik den kan, spor vi den nu?
-          Jeg kan vel det.
-          - Er der sa lik den barer tro til nogen sadann misjon?
-         -  Hmmm... jeg foler jo pa en mate at det er hva jeg aller helst vil drive med.
-          - Saledes er der vel nu. Ei skal den NU bekymers for om din leser forstar din egen innsikt. Der er primart for at skape noget image innom ditt eget sinn; noget der kan beskrives lik styrende for ditt livs utvikling. Kan der sa vare lik den er i ferd med at utvikle noget sadant image her og nu?
-          Jo, jeg ser jo for meg det. Kanskje mest av alt gjennom hva jeg gjor av skriverier over lengre tid. Sarlig dersom det utfores jevnlig.
-          - Sa kan der tales lik korrekt. Soke dog og at se; lik den nu tar utgangspunkt i forventninger. For vi ser lik den barer forventninger om at skrive hver dag i tjue dager. Stemmer det ei?
-          Jo, det stemmer at det er min forventing ovenfor meg selv...
-          - Saledes kan der nu vare klokt at bekrefte ovenfor ditt selv at der er lik nogen forventning. For om den nu ser, sa er der for at oppdage hvorledes alt hva den skaper av positive programeringer innom sin egen hjerne er til god gavn for tiden der kommer. Er der saledes lik kanaliseringen av Iliukas skrift kan tales lik nogen positiv programmering?
-          Jo, det tror jeg.
-         -  Saledes er der klokt at se. Alt hva den skaper, lik manifesterer av troens billed, er til god gavn og til kollektive forstyrkelser.
-          ...

-          Hva mer gjenstar na a si Iliuka?
-          - Soke nu at se, lik den selv har tilfredsstilt sine behov.
-          Det foler jeg nesten at jeg har. I forhold til det a ville skrive og kaste lys over helheten av mine tanker, i alle fall. For a si det slik.
-         -  Sa kan der tales lik der er vel. Klokt er der at hvile tanken i stunden. Ei skal den soke at jage for hurtigt og for meget. I sma steg skal den soke til forstyrkelser, om den sa tenker for tanker eller for sitt fysiske legeme. Soke at se til hva den barer av misjoner, lik forventinger om der kan tales sa, der er tilhorende hjertet. Om den sa foler gleder for nogen sadan misjon, sa kan der defineres lik en god en. Dog om der nu kaster skygger for ditt egentlige selv, sa er der ei hva der tilhorer hjertet.
-          Kan du si mer om forskjellen Iliuka? Altsa mellom en forventning eller misjon som tilhorer hjertet og en som kaster skygger for selvet, slik som du sier?
-          - Sa kan vi, dog den skal soke at tilsporre sitt selv hva den helst vil manifestere i skrifetns tilstand just nu. Ei skal den tynges av for megen responsibiliteter. Der er alt klokere at fare med letthe til sitt skriveprojekt. Konu eketah.
-         Greit jeg skjonner. Da tror jeg at jeg gir meg der. Sa vil jeg bare dele det diktet jeg har skrevet i henhold til Mayaenergien Kej for 20 dager siden.
-          - Gjor vel sa, gjor nu vel sa. Kej er hjorten. Sa har vi bydd din leser noget hint. Konu eketah.
-         Takk skal du ha Iliuka, for at du gjor det lettere for meg.
-          - Takke ditt selv nu og dine egne viljer. Der er vel! Ugh..

I en stille morgen sitter jeg
Med lukkede oyne.
Med folelser fornemmer jeg
Hjortens tegn.
Min indre sannhet er skriften.
Og min bevissthet er som en finger
Som tilhorer en blind mann.




-          Begge tekstene (og bildet) er skevet pa hjortens dag Kej i henhold til Mayaenes Chol´qij kalender. 

No comments:

Post a Comment